19 Aralık 2016 Pazartesi

ÖRGÜ ÇINGIRAK TARİFİ

örgü çıngırak tarifi, pattern, free
Örgü oyuncak çıngırak tarifi   

   Nereden anlatsam bilemiyorum. Uzun oldu yazmayalı. Sitemlerinizde haklısınız. Her defasında yeniden yazayım diyorum, sonra bakıyorum ardıma aylar geçmiş. Bu sefer bambaşka geldim. Artık dekorasyon, çeyiz yazılarına bir de bebek hazırlıkları eklenecek. Eklenecek diyorum ama umuyorum kelimesi  daha doğru olur sanırım.


   Her hazırlığı kendi ellerimle yapasım var. Öncelikle çıngırak ördüm. Tarifini de sizinle paylaşmak istedim.

İp olarak cotton ip kullandım. Çıngırak gibi ses çıkarması için süpriz yumurtalardan çıkan kutunun içine boncuk koydum. 3 mm tığ ile ördüm..(ipim biraz kalındı).

Kısaltmalar: si: sık iğne

Halkanın yapılışı:

* 1. sıra: sihirli halka içine 6 sık iğne ( sihirli halka bilmeyenler 6 zincir çekip birleştirebilir)
* 2. sıra: Her deliğe çift sık iğne =12
* 3. sıra: 1 tek 1 çift sık iğne =18
* 4. -47. sıra: hiç artırmadan her boşluğa tek sık iğne yaparak  47 sıra yapıyoruz. Bu arada sıkı bir şekilde elyafımızı ördükçe doldurmayı unutmuyoruz.
* 48. sıra: 1 sık iğne 1 eksiltme yapıyoruz = 12
* 49. sıra: Her delikte eksiltme yapıyoruz =6

İpi kesip halkanın iki ucunu birbirine dikiyoruz.

Kafa yapılışı:

* 1. sıra: sihirli halka içine 6 si
* 2. sıra: her yuvaya çift:12 si
* 3. sıra: bir tek bir çift:18 si
* 4. sıra. iki tek bir çift :24 si
* 5. sıra: üç tek bir çift:30 si
* 6. sıra: dört tek bir çift :36 si
* 7. sıra: beş tek bir çift :42 si
* 8. sıra: artırmadan ör
* 9. sıra: beş ör bir azalt :36 si
* 10. sıra: dört ör bir azalt :30 si

Kulaklar(iki adet):

* 1. sıra: sihirli halka içine 4 sık iğne
* 2. sıra: her yuvaya çift :8 si
* 3. sıra: bir tek bir çift : 12 si
* 4.-5.-6.-7. sıra artırmadan :12 si

Gözler:(iki adet) :

* sihirli halka içine 6 sık iğne

Burun :

* sihirli halka içine 8 sık iğne

Biraz elyaf doldurun ,çıngırak koymak isterseniz (süpriz yumurta içine boncuk) veya hazır satılan çıngıraklar koyabilirsiniz.

* 11.-12.-13. sıra: üç,iki,bir ve hep azalt şeklinde devam ediyoruz .en son 6 sık iğne kalacak.

Halkanın iki ucunu dikerek birleştiriyoruz. Kafayı da halkaya dikiyoruz. Ördüğümüz göz, burun ve ağzını dikip oyuncağımızı tamamlıyoruz. Ördüğünüzde beni de @pembekreasyon etiketiyle paylaşmayı unutmayın. Huzurlu günler ve kolaylıklar diliyorum...





 




2 yorum:

  1. ayyyyyy bak evlilik olduuu sıra bebeke bile geldi ayyyyy ne hooş hayırlısıııı :)

    YanıtlaSil

'Adsız'(anonim) olarak artık yorum yapabilirsiniz. Bu özellikle,beni takip edebilirsiniz. Yorumlarınız için teşekkürler ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...