16 Eylül 2014 Salı

SADE MUFFİN TARİFİ

Cupcake nasıl yapılır, silikon sağlıklı mıdır
Silikon kalıpta muffin tarifi
       Uzun bir zamandır yeme içme bölümüne birşey yazmıyordum. Mutfağa bu konuda yolum düşmeyince haliyle pek mümkün olmuyor.Bu minik kekleri ben yaptım desem yalan olur. Ama yapım aşamasında emeğim çok. 



Minik muffinler
   Muffin ve silikon arasında bir fark var mı bilmiyorum. Ama cupcake, minik kek,top kek ya da kap kek olarak türkçeye çevrilebilir. Şimdi bu açıklamadan sonra tarifimize geçebiliriz.

  Sade muffin(cupcake) tarifi  (12 adet için)

* 8 yemek kaşığı tepeleme un
* 1 yumurta
* 1 çay bardağı şeker
* 1.5 çay bardağı süt
* 1 çay bardağı sıvıyağ
* 3 çay kaşığı kabartma tozu
* 1 paket vanilya
* Muffin (cupcake) kalıbı

NOT: İçine çikolata parçacıkları, hindistan cevizi, üzüm ya da tarçın koyabilirsiniz.

Yapılışı:

* Yumurta ve şekeri iyice çırpın.
* Sıvıyağ ve sütü karışıma ekleyin.
* Unu ve kabartma tozunu ve vanilyayı eleyerek yavaş yavaş karıştırın.
* Mikser ile ya da çırpıcınız ile homojen bir karışım elde edin.
* İsteğe göre çikolata parçası,üzüm vs. ekleyebilirsiniz.
* Kalıplara yağlamadan göz kararı karışımdan dökün.
* 180 derece ısıtılmış fırına bir tepsi içine dizerek 15-20 dk üzerini kızarana kadar pişirin.
* Afiyet olsun.

NOT: Şekeri az gelirse ilave edebilirsiniz. Unu kendiniz ayarlasanız daha iyi olur her zaman malzeme ölçüleri tutmayabilir. Üzerini kremşanti , çikolata sos ya da meyvelerle süsleyerek daha farklı tatlar elde edebilirsiniz.


Silikon sağlıklı mıdır. Silikon kalıpta muffin kek nasıl pişirilir
Minik silikon kalıp

Silikon kalıplar sağlıklı mıdır?

Bu çok tartışılan bir soru. Camın ham maddesi kumdur. Kum çeşitli yöntemlerle ayrıştırılarak silisyum maddesine çevriliyormuş ve silikon kalıplar yapılıyormuş. Plastik ile çok karıştırılır. Yalnız plastik ısıya dayanıksızdır. Ama silikon yüksek derecelere dayanıklıdır. Silikon kalıplar sağlıklı olduğu konusunda bu şekilde açıklama yapılmış. Doğruluğu hakkında kesin bir bilgim olamasa da ben sevdim bu kalıpları.

                NOT: Daha önce yapmış olduğumuz cupcakelere buradan ulaşabilirsiniz.





 

27 yorum:

  1. şimdi rengarenk silikon kek kalıplarım aklıma geldi uzunca zamandır kek yapmıyorum ama çok nefis görünüyorlar ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan sırf rengiiçin alabiliyor dimi kalıpları :)

      Sil
  2. Bende severek kullaniyorum. Kekler kaliptan kolayca cikiyor,yaglamaya gerêk kalmïyor,kolay temizleniyor.Heveslenip bir kac cesit almistim.Velakin bizim Beyler Muffin sevmiyorlarmïs :(

    Yapinca ögrendim :) Halbuki kekin mini modeli oluyor.Cok tatli duruyorlar.Bende artik kendim icin pisiriyorum :)

    Ellerinize saglik...Cokta nefïs gözüküyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında benim de pek sevdiğim sylemez ama şirin duruyorlar :) Teşekkür ederim..

      Sil
  3. harikaaa görünüyorlarr :)

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık, çok leziz görünüyorlar, ama keklerimi kalıplarımı yesem bilemedim :))) Çünkü çoook şekerler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kendilerini zorla aldırıyor o kalıplar :)

      Sil
  6. Harika görünüyorlar aldım bir iki tane içlerinden:) eline sağlık..

    YanıtlaSil
  7. İlk instagramda görmüştüm resmi... Kekler çok tatlı görünüyor :)

    YanıtlaSil
  8. Kalıpların rengi çok güzel, kekler de ayrıca şahane görünüyor :) Emeği geçen herkesin ellerine sağlık diyeyim :)

    YanıtlaSil
  9. Rengide lezzetide ayrı güzel,i teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. Yarın bende deneyeceğim tamda bu kalıplardan var elimde yapan birini bulmuşken süper oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yaptim guzel oldu keski yapmasaydim oglum hep yapmami istiyor ama ben yaglayarak yaptim daha guzel oldu

      Sil
  11. kesinlikle bu tarifi tek geçerim. harika! teşekkür ederim bu tarifi bizimle paylaştığınız için :)

    YanıtlaSil
  12. harika görünüyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. Vanilinim yok koymasam olurmu

    YanıtlaSil
  14. simdi fırında tam tarife gore yaptim kivam iyi. umarim tadi da guzel olur tesekkurler

    YanıtlaSil

'Adsız'(anonim) olarak artık yorum yapabilirsiniz. Bu özellikle,beni takip edebilirsiniz. Yorumlarınız için teşekkürler ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...