10 Ocak 2016 Pazar

KAVANOZ KAPAK KILIFI NASIL DİKİLİR

Kumaş kavanoz kapak kılıfı dikimi
    2016'da fazlaca kendin yap projesi paylaşma düşüncesindeyim. Bu yılın ilk kendin yap projesi de kavanoz kapak kılıfı dikimi. Nasıl diktiğim konusunda çokça soru aldığımdan önceliği bu konuya verdim. Öncelikle malzemelerimizi hazırlıyoruz. Malzemelerimiz; kumaş, makas, verdiğim ölçülere uygun tabak, yarım cm'lik lastik, dantel ve dikiş ipliği.

Kumaş kavanoz kapak kılıfı dikimi
     Ben çizim için genellikle dış ölçü için pasta tabağı, iç ölçü için de kase kullanıyorum. Yani dış ölçü 19 cm, iç ölçü ise 10.5 cm. Bu ölçüler standart paşabahçe kavanozları içindir.

Kumaş kavanoz kapak kılıfı dikimi
    Çizimler için ütü ile çıkan kumaş kalemi ya da kurşun kalem kullanın. Tükenmez kalem kullanırsanız çıkmaz ya da mürekkebi dağılabilir.

      Çizdiğimiz iç kısım kapağa geçirilecek büzgü  için. Bu kısma lastiğimizi dikiyoruz. Dikerken lastiğimizi esnete esnete dikiyoruz ki büzgü oluşsun. Zorlanabilirsiniz, pes etmeyin Vazgeçmeyin. Lastik dikildikten sonra kenar kısımdaki ipliklerin çıkmaması için zigzag dikişi geçiyoruz önce Daha sonra da danteli dikiyoruz. İpliklerimizi de temizledikten sonra kavanoz kapak  kılıfımız hazır. Mutfağınıza büyük renk katıyor. Gören herkesin beğenisini alıyor. Hatırlarsanız daha önce de arkadaşım hediye etmişti bunlardan. Onların renginden yola çıkarak mutfağıma yeni şeyler ekliyorum.Yaptıkça paylaşırım.Size de şimdiden kolay gelsin. Eğer yapamam, siz yapar mısınız derseniz, kardeşimin @hobitasarimmm instagram hesabına mesaj atabilirsiniz. Gününüz güzel geçsin.



 
  İman etmedikçe cennete giremezsiniz, birbirinizi sevmedikçe de gerçek anlamda iman etmiş olamazsınız.
Müslim, Îmân, 93; Tirmizî, Sıfâtu’l-Kıyâme, 56.



8 yorum:

  1. Cook hos duruyorlar, dikis makinam olsa yapardim:)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzeller, emeğinize sağlık. Kesinlikle deneyeceğim :))

    YanıtlaSil
  3. İnstagram ve blog fotoğraflarını hangi programla duzenliyorsunuz çok hoslar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genellikle fotoğraf makinesiyle çekiyorum Pek düzenlemiyorum. Sadece photoscape programından parlaklığı artırıyorum. Yine aynı şekilde instagram fotograflarında da parlaklığı artırıyorum. Teşekkür ederim :)

      Sil
  4. satıyorsanız tane fiyatı alabilir miyim

    YanıtlaSil

'Adsız'(anonim) olarak artık yorum yapabilirsiniz. Bu özellikle,beni takip edebilirsiniz. Yorumlarınız için teşekkürler ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...