27 Eylül 2015 Pazar

EV YOĞURDU TUTMAZSA NE YAPILIR?

Ev yoğurdu tutmazsa ne yapılır
    Aslında başlık 'ev yoğurdu nasıl yapılır' olacaktı ama yoğurt tutmayınca evdeki hesap çarşıya uymadı. Hevesle mayaladığım yoğurdum tutmadı. Süt ilk koyduğum gibi duruyordu. O kadar sütü de dökmeye kıyamadım. Biraz araştırdım, mayalanmayan süt nasıl mayalanır bir kaç yöntem buldum.


    Öncelikle fırınımı 15 dk 75 derecede beklettim. Daha sonra fırına girebilecek bir kaba sütü koyup ağzını kapatarak 1 saat daha beklettim. 1 saatte değişim olmamıştı, yarım saat daha fırında kaldı. Ağzını açmadan dolaba kaldırdım. Bir kaç saat sonra baktığımda yoğurdun tutmuş olduğunu gördüm. Hiç tutacağından ümidim yoktu. Nasıl sevindim anlatamam.

    Diğer yöntem de geniş bir kaba sıcak su koyuyoruz.Suyun içine yoğurt mayaladığımız kabımızı oturtuyoruz. Bir iki saat sonra bakıp kıvam aldığı zaman dolaba kaldırıyoruz. Bu yöntemi kardeşim kullandığını ve işe yaradığını söylüyor. 

    Mayaladığınız yoğurt tutmazsa çökelek de yapabilirsiniz. Ocakta tahta kaşıkla karıştırarak kaynatıp, üzerine taneler çıkmasını bekliyoruz. Taneler yüzeye çıkınca biraz daha kaynatıyoruz. Ilıtıp süzgeçte suyunu süzüyoruz. Annem süt süzmek için kullandığı bez torbası var. Süzmek için temiz bez torba da kullanabilirsiniz. İyice süzüldükten sonra çökeleğimiz hazır.Çökeleği poğaçalarınıza iç olarak hazırlayabilirsiniz.

  Bu yöntemlerle sütümüzü israf etmemiş oluruz. Sonucun olumlu olmasının verdiği mutluluk da paha biçilemez. Umarım yardımcı olabilmişimdir.Mutlu haftalar diliyorum. 


 

16 yorum:

  1. Annem genellikle çökelek yapar ama diğer yöntemler de aklımda bulunsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim annem de oyle :) Cokelek de pek tatsiz tuzsuz oluyor, tüketemiyorum ben :)

      Sil
  2. olmuş olmuş güzel görünüyor bende güzel yapamam :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birazcik olsun da guzel olmasa da olur dimi :) Biraz da dogal sutten kaynaklaniyor olabilir :)

      Sil
  3. Ziyan etmeye içi el vermiyor insanın, değil mi? Ben sadece 3. yöntemi biliyordum, diğer ikisini de öğrenmiş oldum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle :) amacina ulasinca insan cok mutlu oluyor :)

      Sil
  4. Canim benim deneyimli yoğurtcu olarak Allaha şukur yaptigim her yogurt tutuyor 😊 ( simdi kesin tutmaz 😄😃 hep boyle olur ya )

    Sutu bir tasim kaynatirim, sonra salca kavanozlari varya ben onlari kullaniyorum yogurt mayalamak icin cok kullanisli oluyor ve hep taze kaliyor boylece... kavanoza dokuyorum sicak sicak sutu koyduktan sonra kavanozu asla yerinden oynatmam. Iliyinca en az 1 tatli kasigi ilitilmis yogurtla mayalarim. Ustune bir delikli suzgec kapatir bir de ortu atarim. Ama cok sarmam. Kapaginida kapatmam sulanir. 5 saat filan bekletir sarsmadan dolaba koyarjm sabah taş gibi olur. Yok parmagini sok su kadar bekle filan deniyor ya inan bazen sutu mayalamsyi unutuyorum aklima geliyor bir gidiyorum sut nerdeyse sogumus. Yine de mayaliyorum biraz daha sariyorum yine oluyor 😄 cek Besmeleyi çal mayayi 😄 olmazsa gel beni bul 😄😃😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok guzel anlatmissin canim :) senin anlattigin gibi deneyecegim bir de :) Hazir günlük sutle yogurt yapmaya calistigimdan belki tutturmakta gucluk yasiyorumdur :)

      Sil
  5. Ben sütü baya uzun süre kaynatırım. 1 saatten fazla (tabi taze alıp hemen kaynatırım sütün soğukluğunu bozmam). Sonra küçük parmağımla kontrol ederim ılımışmı diye parmağımı yakmayan kıvama gelince 2 litre süte iki yemek kaşığı yoğurt koyup (Tencerede değil bu hani yemek takımının çorba konulan parçası varya onda yapıyorum) karıştırıyorum biraz ve sofra beziyle sarıyorum. Gece 10 gibi yapıyorum bu işi ve sabah işe giderken 6 da filan sargısından çırakıp dolaba koyuyorum. akşam gelince miss gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çorba konulan parça değişik fikirmiş. Aslında anlattığına yakın yapıyorum. Bazen talihsizlik işte.

      Sil
  6. faydalı bilgi. bayılırım ev yoğurduna. keyfin yerinde ve her şey yolunda di miiii :)

    YanıtlaSil
  7. Çok teşekkür ederim.Sayenizde yoğurdumu kurtardım.

    YanıtlaSil
  8. Benimde yogurtdum tutmadi bende deniyorum bunlari insallah tutar bana dua edidin LUTFEN

    YanıtlaSil
  9. Arkadaşın verdiği bilgiye göre koydum fırında şuanda bu sefer de benimki tutmadı nedenini bilmiyorum hiç bir neden yok ama tutmayınca tutmuyor işte umarım tutar sütte ziyan olmamış olur 😊

    YanıtlaSil
  10. TARİFİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLERRRR... BENDE MAYALADIĞIMDA SABAH BİR BAKTIM SÜT HİÇ MAYALANMAMIŞ AYNEN DURUYOR. İŞE GELMEDEN DOLABA KOYDUM AMA CANIM ÇOK SIKILDI. İNTERNETTE ARAŞTIRRIRKEN SİZİN YAZINIZI OKUDUM. EVE GİDİP DOLAPTAN ÇIKARTTIM DOĞRU FIRINA. İLK 1 SAAT DEĞİŞİKLİK OLMADI. 20 DK. DAHA BEKLETTİM. VEEEE SONUÇ MÜKEMMEL TAM KIVAMINDA.))

    YanıtlaSil

'Adsız'(anonim) olarak artık yorum yapabilirsiniz. Bu özellikle,beni takip edebilirsiniz. Yorumlarınız için teşekkürler ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...