12 Ekim 2014 Pazar

RESİMLİ HEADER (SAYFA BAŞLIĞI) NASIL DÜZENLENİR?

Resimli header tasarımı nasıl yapılır?
      Header sayfa başlığı demektir. Sadece yazıdan oluşabileceği gibi resimli yazılardan da yapılabilir.Resimli olması okuyucunun daha çok dikkatini çekecektir. Her ne kadar hazır şablonlar, şablon tasarımları olsa da hayalinizdeki headerı yansıtmayabilir.Bu yüzden basit bir şekilde resimli header nasıl düzenlenir onu anlatacağım.

header nasıl yapılır
PhotoScape Programı

   Ben fotoğraflarımı PhotoScape programında düzenliyorum. Profesyonel bir program olmasa da kolay olduğundan işimi görüyor. Buradan indirebilirsiniz.

Blogger Header tasarımı nasıl yapılır anlatımlı, header nasıl düzenlenir, header yapma, header düzenleme proğramı
Header tasarımı 

   Kaç tane fotoğraf birleştirecekseniz önce fotoğrafları seçin. Daha sonra programı açarak birleştirme kategorisini açın.

1. Resimde 1 rakamı ile gösterdiğim yer dosya isimleri. Kaydettiğiniz dosyayı buradan seçin.
2.Dosya açılınca seçilecek resimler burada çıkar.
3.Seçilecek resimler 3 numaralı bölüme sürüklenir.

Programın sağ kısmında aşağı,yan,döşe kısmından size uygun olanı seçiyoruz.Ben yan yana yerleştiriyorum

4.Oluşturduğumuz resim bu kısımda görünüyor.
5. Burada da kenar kısımları ayarlanıyor. Hepsini ayarladıktan sonra resmimizi kaydediyoruz.

Blogger Header tasarımı nasıl yapılır anlatımlı, header nasıl düzenlenir, header yapma, header düzenleme proğramı
Resimli header tasarımı

Daha sonra beyaz zemine ihtiyacımız var.Buradan hazırladığım beyaz zemini indirip kullanabilirsiniz. Programıadüzenleyiciden girip beyaz zemini dosyadan seçip açıyoruz. Resimdeki 3 numaraya tıklayıp birleştirdiğimiz resmi beyaz zemine yerleştiriyoruz. 1 numaradaki kenarlıklardan boyut ayarlayabilirsiniz. 2 numaradaki  'T' harfinden yazmızı yazıp yerleştirnce kaydediyoruz. Resimli headerımız hazır.

Bundan sonra Blogger > Ayarlar > Yerleşim > Üstbilgi Düzenle > Dosya Seç seçeneklerini sırasıyla seçiyoruz. Başlık ve tanım yerine hazırladığınız resmi kullanabilirsiniz.

İsterseniz blog tasarım çekilişime buradan katılabilirsiniz. 



 






20 yorum:

  1. Baktınız ki işten anlamayan ama tasarımın talibi olan çok, öğreteyim dediniz:) Bilgi için teşekkürler. Aslında ben tasarım konusunda çok sıkıntı duymuyorum yazdıklarıma daha çok kafa yoruyorum; ama öğretmekten kaçınmamanız çok hoş bir davranış. İyi günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok hayır bi kaç tane soran arkadaşım olmuştu da ondan anlatmak istedim :) Aslında benim blogumun konusu degil pek. Evet yazılar da çok onemli ama ben tasarima da onem veriyorum :) Rica ederim faydam dokunursa ne mutlu bana :)

      Sil
  2. Ben başlığımı yaptım ama başkaları için eminim çok faydalı olacaktır bu yazı çok güzel hazırlamışsın sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Evet ya,bu program bende var ama Photoshop kadar sık kullanmıyorum,ne olsa hemen Ps'a koşuyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Photoshop zor geliyo bana. ogrenmeye de pek firsatim yok aslinda :)

      Sil
  4. Emegine saglik. Anlattigin icin sagol. Ben bunu biliyordum ama hangi programda resimleri birlestirdigini merak ediyordum, iyi oldu sagol. Bilmedigim biseyde su yan taraflara sabit sayfa eklemek. Nasil ekleniyor. Hos bende bir tembellik var sorma gitsin blog isi sanirim bana gore degil. Kendi evimde yogunluktan annemlerde tembellikten bisey yapasim yok. Hic ilgilenesim yok blogla. Izleyici sayisida bunda etken oluyor sanirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim canim. Bazi programlar resmin kalitesini bozabiliyor. Bu programi resmin kalitesini degistirmediginden sevdim. Aslinda izleyicim azken daha cok ilgileniyodum cogalinca nedense insan sogumaya basliyor. Ama insallah elimdeki imkanlar yettigince kararlilikla devam edecegim :)

      Sil
  5. Photo Scapei görünce aniden aa bu bende var diye küçük bir çığlık attım ve yazının devamını okudum =) Çoğu yerde anlatıldığına göre sizin yönteminiz çok basit, teşekkürler =D

    YanıtlaSil
  6. Basta zor gorunse de zamanla basitlesiyor her baslangicta oldugu gibi. Rica ederim :)

    YanıtlaSil
  7. Emegine sağlık bu bilgisayar işi iyi güzel ama beni bir noktadan sonra sıkıyor size başka birşey sormak istiyorum pinterest e bende uyeyim ama onu sizinki gibi bloguma nasıl tasiyacagimi bilemiyorum inşallah anlatmak istediğimi anlatabilmisimdir çünkü bu isler beni cok yoruyor ya ne denir bilmiyorum cocuklara soyluyorum onlar da aman anne ordan burdan surdan ogren işte deyip çıkıyorlar tesekkurler sizin gibi insanlar var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim o kadar yaptigim emege bi iki yorum da olsa mutlu ediyor beni. Cok saolun. Ben donecegim size yardimci olcam. Bilgisayar basina gecince yazarim ben size

      Sil
  8. ben de baya baya uğraşmıştım bu anlattıklarınızı yapabilmek için..beyaz zemini yapmıyormuşum meğer..hatamı anlamış oldum ama tarif denince nin sahibesi benim için yapmıştı daha yeni sağolsun...olsun yine de aklımda bulunsun..şu pinterest butonu benim de merak ettiklerimden..bakalım nasılmış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hay Allah bi aşama atlanınca ne zor oluyor dimi :) Güle güle kullan

      Sil
  9. Harika bir anlatım olmuş, ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  10. super bir yayin olmus ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
  11. Emeğinize sağlık. Yazınız sayesinde bende nacizane bir header düzenlemesi yaptım. Eskiye nazaran daha güzel oldu. Çok teşekkürler. Yazılarınızı ilgiyle takip ediyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil

'Adsız'(anonim) olarak artık yorum yapabilirsiniz. Bu özellikle,beni takip edebilirsiniz. Yorumlarınız için teşekkürler ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...