31 Mayıs 2016 Salı

#PınarLabneli KEKLİ TİRAMİSU TARİFİ

       Evleneli tam bir yıl oldu ve hala mutfağa alışamadım. Anlıyacağınız mutfakla aram pek iyi değil. Neyse ki, hamur işleri var bana mutfağı bir nebze olsun sevdiren. Bugün ne zamandır aklımda olan tiramisu'yu yapmak için girdim mutfağa. Hazır girmişken hiç sizden saklar mıyım tarifini?



    Keki için ;

      * 4 yumurta
      * 1 su bardağı toz şeker
      *2 su bardağı buğday nişastası
      *2 paket kabartma tozu
      *3 yemek kaşığı kakao


    Kreması için ;

      *1 paket sade kremşanti
      *200 gr pınar labne
      *1 paker krema 200 ml
      *1 küçük kahve fincanı pudra şekeri


   Keki ıslatmak için:

     *1 su bardağı süt
     *1 paket nescafe

Yapılışı ;

     * Yumurta ve şeker iyice çırpılır.

     *Nişasta, kabartma tozu, kakao eklenip çırpılır. Daha sonra kelepçeli kalıp yağlanıp kek dökülür. Fırına verilir. Kürdanla pişip pişmediği kontrol edilir. Kürdan kuru kalıyorsa pişmiştir.

     * Krema malzemelerinin hepsi farklı bir kapta çırpılır.

     *Bir yandan da nescafe ve süt çırpılıp bir kenar alınır.

     *Pişen kek soğuduktan sonra ortadan ikiye kesilir. Necafeli süt ile güzelce ıslatılır

     *Kremanın yarısını kekin ortasına, diğer yarısı kekin üst katına dökülüp bıçak veya spatula ile düzeltilir.

     * Üzerine kakao elenir ve afiyetle yenir.

   Benim tatlılarla aram iyi değildir ama tiramisu'yu sevdim. Biraz ağır bi tatlı ve şekersiz çay ya da kahve yanında güzel gidiyor. Çok şekerli şeyleri sevmiyorsanız nescafe'yi 2si bir arada kullanabilirsiniz.

   Püf nokta:

     *Kekin eşit şekilde kabarmasını istiyorsanız keki tepsiye dökünce, tepsiyi düz bir yere kabarcıklar kaybolana kadar bikaç kere vurabilirsiniz.

     *Kekin kalıptan kolay çıkması için katı  margarin ya da tereyağını kalıba(tepiye) elinize yedire yedire sürüp, çok az un dökerseniz tepsinize kek hiç yapışmayacak ve kolayca çıkacaktır.

     * Bu arada tiramisu İtalyanca bir kelimeymiş ve 'beni neşelendir', 'al götür beni' anlamlarına geliyormuş :)



 

2 yorum:

  1. pınar labneyi çok severim elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık.Bir kere kedi diliyle denemiştim ama çok beceremedim. Tekrar cesaret edersem tarifi aklımda kalsın. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

'Adsız'(anonim) olarak artık yorum yapabilirsiniz. Bu özellikle,beni takip edebilirsiniz. Yorumlarınız için teşekkürler ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...