18 Haziran 2017 Pazar

HAZIR YUFKADAN BURMA BAKLAVA TARİFİ

    Bir seferinde baklava hamuru yoğurmuş, açmaya çalışmıştım falan. Tabi sonuç hüsran. İyisi mi dedim hazır yufkayla bir deneyeyim. İlk kez geçen ay yaptım ve herkes tarafından beğenildi. Bu ikinci yapışım , yine çok güzel oldu. ''Ben yaptım'' demesi  güzelmiş gerçekten, siz de yapın. Nasıl mı yapacaksınız?




    Öncelikle malzemelerimizi hazırlayalım:

*1 paket baklavalık yufka
*1.5 bardak ceviz ya da fındık içi
*250 gr eritilmiş margarin + yarım bardak sıvıyağ
*İnce oklava

Şerbeti için:

*3 Bardak toz şeker
*3 Bardak su
yarım limon suyu
    
Tepsimizi yağlıyoruz. Baklavalık yufkanın ilk yaprağını serip eritilmiş margarin+sıvıyağ karışımından sürüyoruz.  


    
2. yufkayı da serip yağlıyoruz. Üzerine her yerine eşit olacak şekilde ceviz serpiştiriyoruz. Oklavamız ile sarıyoruz. 


   
Elimizle iki kenardan sıkıştırarak büzgü yapıyoruz. borcamın kısa tarafına yerleştiriyoruz.


    
Üzerini de yağlayıp iyice kızarana kadar 180 derecede pişiriyoruz. Yufkalar soğuk, şerbet kaynarken döküyoruz

PÜF NOKTALAR:

*Yufkalar yağlanırken,yağı hızlıca dağıtın, tek yerde toplanırsa yufkanız delinebilir.
*Yufkaların üzerini örterek çalışın, yoksa çabuk kuruyor. Yaptığınız yere yağ bulaşırsa sık sık peçete yardımıyla silin, yufkanız yapışmasın.
*İnce oklavanız yoksa, bayrak çubuğu da işinizi görür. 
*İç olarak kullanacağız ceviz yada fındık çok büyük olmasın ki yufka delinmesin.
*Tatlınızın altı ve üzeri iyice kızarsın ki (benim gibi yakmayın :) )şerbeti dökünce hamur olmasın.
*Yukalar soğuk, şerbet kaynarken dökün. BiR kısmını şerbetlemeden de saklayabilirsiniz.
*Tatlınız tamamen üzerini kapatmayın yoksa buharı tatlınızı yumuşatacaktır. Soğuyunca streçleyebilirsiniz. Afiyet olsun.. 






 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

'Adsız'(anonim) olarak artık yorum yapabilirsiniz. Bu özellikle,beni takip edebilirsiniz. Yorumlarınız için teşekkürler ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...