1 Eylül 2014 Pazartesi

RABBİM BÜTÜN SIKINTILARI İNŞİRAH EYLE...



    Bir haftadır yazmıyorum. Zamansızlık değil bu sefer. İnsanın gönlü yorulabiliyormuş meğer. Hayeller, yıkılabiliyormuş başkaları tarafından. Uzun cümleler kuramaz oldum bu aralar, iki kelimeyi bir araya getirmek hiç bu kadar yorucu olmamıştı. 


   İmtihan dünyasının içindeyiz. Ayağımıza taşlar takılmadan o yolu bitiremiyoruz malesef. Zihnimi o kadar dünyalık şeylerle yoruyorum ki anlatamam. Belki önüme çıkan taşlar bu yüzden bu kadar çok yoruyor beni. O kadar dünyalık ki yaşantım bu dert de geçer, sabret, Allah sabredenlerle beraberdir sözü aklımın ucundan çıkıp gidiyor. 

  Böyle zamanlarda hep Mevlana'nın şu sözü gelir aklıma;

  Çaresizlik Allâh 'tan gelen en güzel işarettir.Duanın vaktini geldiğini gösterir. Kulluğunu hatırlatır kullara ve Rabbiyle buluşma vaktidir. Aslında süzülüyorsa gözlerinden yaşlar ahlar içindeyse yüreğin hüzünlüyse güzel yüzün, Rabbin seni özlemiş, sesini duymak istemiş demektir... 

   Her içim daraltığında  İnşirah suresini okurum. İnşirah gönül açılması,ferahlama, ferahlık demektir.''Bu surenin okunması İslam inancına göre insanın sıkıntıların giderilmesini ve kalbine ferahlık lütfedilmesini sağlar.'' İçiniz daralıyorsa, sıkıntılarınızdan kurtulmak istiyorsanız İnşirah Suresini okuyabilirsiniz.

İnşirah Suresi ve faziletleri
 ''Bismillahirrahmanirrahim


1. Elem neşrah leke sadrek
2. Ve vada'na 'anke vizreke
3. Elleziy enkada zahreke
4. Ve refa'na leke zikreke
5. Feinne me'al'usri yüsren
6. İnne me'al'usri yüsren
7. Feiza ferağte fensab
8. Ve ila rabbike ferğab

İnşirah suresi Meali

Rahmân ve Rahîm (olan) Allah'ın adıyla.
1. Biz senin göğsünü açıp genişletmedik mi?
2. Yükünü senden alıp atmadık mı?
3.O senin belini büken yükü .
4. Senin şânını ve ününü yüceltmedik mi?
5. Elbette zorluğun yanında bir kolaylık vardır.
6. Gerçekten, zorlukla beraber bir kolaylık daha vardır.
7. Boş kaldın mı hemen (başka) işe koyul,
8. Yalnız Rabbine yönel.''




 

43 yorum:

  1. Allah insaallah biran önce dertlerini dindirir.Hayat icinde hepimizin basina geliyor.Bazen agir bazende hafif.

    Umarim seninkide hafiflerdendir ve kisa zamanda geldigi gibi gider.Allah dermansiz dert vermesin.

    Duan kabul olsun....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hayat iniş ve çıkışlardan ibaret. Kabullenmek gerekiyor aslında. Çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. Allah ' in selami uzerine olsun :)

    Blogunu cok severek takip ediyorum ve takdir ediyorum. El becerilerini yasam stilini inancini kisaca seni :) Allah yolunu acik etsin insirah ferahlığı versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleyküm selam. Buna çok sevindim. Amin çoook teşekkür ediyorum.

      Sil
  3. Allah cumlemizin sikintilarini gidersin. Vatanimizi bolunmekten , muslumanlari eziklikten kurtarsin. Kendi dertlerimizle degilde alemi islamin derdiyle yanmayi bize nasip etsin. Ne kadar cok dunyevi seyle ugrasirsak o kadar cokta imtihanimiz artiyor. Bizzat sahidim ben buna. Allah insirah versin. Amin.

    YanıtlaSil
  4. İnsana en ağır geleni de bu hayal kırıklıklarının en yakınlarından gelmesi, dua için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten en sevdiklerinden gelince insan daha çok üzülüyor. Rica ederim.

      Sil
  5. Aslında o taşlar hiç olmasa daha iyi ama bizi olgunlaştıran dünyaya farklı bakmamızı sağlayan birazda onlar zamanında keşke olmasaymış dediğim olaylara şimdiki aklımla iyiki olmuş diyebiliyorum dilerim sende ilerde öyle düşünürsün bu duayıda ihtiyaç duyduğum anlarda çok okurum çok rahatlatır paylaşman iyi olmuş Allah yar ve yardımcın olsun canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi insanın bakış açısı değişiyor. Olgunlaşıyor. Amin. Çok teşekkürler..

      Sil
  6. Rabbim kalbine ferahlık versin inşallah...

    YanıtlaSil
  7. İnşirah... Severek okuduğum ve dinlediğim bir sure. Faydası bol... Dualarının kabul olması dileğiyle.

    YanıtlaSil
  8. İnşirah... Severek okuduğum ve dinlediğim bir sure. Faydası bol... Dualarının kabul olması dileğiyle.

    YanıtlaSil
  9. canım ara ara hep yaşadığımız şeyler hayal kırıklıkları, hep imtihan bunlar dediğimiz gibi. Allah yardımcın olsun...

    YanıtlaSil
  10. yordular beni de ama geçecek geçer biliyorum..Rabbim kendine yakın kılsın bizlere ferahlık versin.. dua ile

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah çok isterim. Herşey düzelir umarım hepimiz için

      Sil
  11. yaşadığın sıkıntı biran önce biter inşallah bu da senin imtihanın olsun sevgi ve dua ile...

    YanıtlaSil
  12. Rabbim kolayliklar versin

    YanıtlaSil
  13. Allah razı olsun canım...

    YanıtlaSil
  14. İnşallah herşey en kısa zamanda yoluna girer, sen de ferahlarsın, Allah yardımcımız olsun...

    YanıtlaSil
  15. İnşirah süresini bundan sonra sıklıkla okuyacagım bir dua olacak inşallah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah Morlu Mutfak gerçekten faydası bol.

      Sil
  16. Bütün dualarınız, dualarımız kabul olsun...

    YanıtlaSil
  17. bu ruh halinden bir an önce kurtulman dilegiğle allah dualarını kabuletsin insallah..

    YanıtlaSil
  18. Rabbim hepimizin gönüllerine, ruhlarına inşirah nasip eylesin canım... Bir mimin var bende, davetlimsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok saol canım düşünmen yeter. Etkinliklere katılmıyorum artık teşekkür ederim

      Sil
  19. Tez vakitte Rabbim gönül ferahlığı versin canım.. Bende hep aynı şekilde kendime dert yanarım sıkıntıya sabretmem gerekirken hep dert yanarım diye..

    YanıtlaSil
  20. O güzel dualarınız için hepinize teşekkür ediyorum. Bitraz geciktirdin yanıtları. Allah razı olsun herkesten.

    YanıtlaSil
  21. her ne canını sıkıyorsa boşver gitsin yüreğini ferah tut zaman zaman insan bunu görüyor yaşıyor. Ama diğer taraftan güzellikleri düşün : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam canım dedğin gibi yapacağım. Haklısın :)

      Sil
  22. Yeni gördüm bu yazını. Allah inş o arzu ettiğin ferahlığı gönlüne tez zamanda versin cnm.

    YanıtlaSil
  23. Zoru görmeden ferahın güzelliğini anlayamıyor bazen insan.
    Dilerim gönlün rahatlığa ulaşır bir an evvel...

    YanıtlaSil
  24. Yazını yeni görebildim yoğunluktan canım. Çok üzüldüm. Sıkıntın her ne ise dilerim Allah' tan en kısa sürede feraha çıkarsın. Beşeriz ve zaman zaman gaflete düşeriz. Ama Rabbim lütfundan hemen bizi yanına çağırır. Bu dünya fani, bizler baki olana bakacağız. O güzel gönlün hep güzelliklerle muamele edilsin İnşallah. Sevgiyle kucaklıyorum

    YanıtlaSil

'Adsız'(anonim) olarak artık yorum yapabilirsiniz. Bu özellikle,beni takip edebilirsiniz. Yorumlarınız için teşekkürler ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...