26 Aralık 2016 Pazartesi

RİPPLE (ZİGZAG) MODEL ÖRGÜ TARİFİ

Ripple (ziğzag battaniye)
    Kış aylarım oldukça verimli geçiyor. Özellikle oturduğum yerden örmek şu sıralar en keyif aldığım şeylerden birisi. Aklımda olan, sürekli öreyim diye geçirdiğim ripple model (zigzag) bir  battaniye başladım. Hazır başlamışken sizlerle de paylaşmamak olmazdı.



christinas-ripple-Zig zag örgü battaniyenin yapımı-crochet granny ripple blanket
   * Öncelikle istediğiniz boyutta zincir çekiyorsunuz. Kısa olacak diye zincir sayısını artırmayın, yoksa sonradan bi bakıyosunuz kocaman olmuş (ben biraz abartmışım). 
   *İki zincirle geri dönüyoruz. toplamda 8 tane ikili trabzan yapıyoruz. 
   *Tek deliğe 3 tane ikili trabzan yapıyoruz.
   *8 tane ikili trabzanla devam ediyoruz.
   *3 zincir boşluk yapıp,8 trabzan, tek deliğe 3 tane trabzan,8 trabzan, 3 zincir boşluk olacak şekilde örüyoruz.
   *Kenar kısımlarında genişlemeler olacağından her en son kenarda bir eksiltme yapıyoruz ki genişlemesin. Trabzan sayısı hep 8 kalsın. Resimlerden bakarak çözeceğinize eminim. 
    * İpim biraz inceydi 2 mm tığ kullandım. İpim cotton iplik.Gri ve krem renklerini kullandım ama sarı rengi elimde olsaydı aralara eklerdim. Kaç ip gittiğini bittiğinde yazarım. 

    Bu arada resimde görünen örgü çıngırağın tarifini de burada paylaşmıştım. 
Anlattığından hiçbir şey anlamadık derseniz, alttaki şemadan da yardım alabilirsiniz .

    Umuyorum ki en kısa zamandan zigzag battaniyemi tamamlarım da burada paylaşırım. Siz de o güzel yorumlarınızı esirgemeyin olur mu?. Hoşçakalın ...



 

6 yorum:

  1. çok güzel bir örgü ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. uf nasıl imrendim şuan sana :) biraz anlasam ben de oğluşuma battaniye örmek istiyorum, bir ara videoları izledim ama cesaret edemeyip vazgeçtim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence denemelisin, zor degil, ufak bi hatira kalir :)

      Sil

'Adsız'(anonim) olarak artık yorum yapabilirsiniz. Bu özellikle,beni takip edebilirsiniz. Yorumlarınız için teşekkürler ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...